sobota 18. ledna 2014

Ostrý kolty

Přišel rok 2011 a přinesl nový filmový žánr - spaghetti sci-fi. V hlavních rolích poslední James Bond a přestárlý Indiana Jones. V tomto skvělém dramatu jim alternuje Olivia Jones, alias "třináctka" ze seriálu Dr. House. Abych to upřesnil, máme tu kovboje - gaunera trpícího amnézií, kovbojskýho bosse, který se mu chce pomstít a sexy mimozemšťanku. Ti všichni se snaží sejmout jiné mimozemšťany, zachránit své příbuzné a mimo jiné i Zemi. A to vše a mnohem více se jim samozřejmě podaří. Jednoduše luxus film. Ale co je víc než film? 
Je to videohra. Celých 17 let před filmem Kovbojové a vetřelci se podařilo chlapcům od Natsume vytvořit skvost na SNESku, který se nemálo podobá zápletce zmíněného filmu. Nejenže hrajete za tvrdý cowboye/cowgirle, ale ještě máte možnost drtit jiný drsný chlápky, kosit roboty, ničit kovový vzducholodě a občas sejmout i něco, co vypadá jako alien.
Wild Guns je jeden z mnoha pokladů, které by neměl žádný hráč minout. Nabízí zcela unikátní herní styl, který je pro SNESku netradiční. D-PADem se ovladá kurzor, kterým míříte na své nepřátele. Zároveň ale nejde o first person shooter, protože pohled jde zpoza vaší postavy. Ta má menší možnost pohyblivosti, může jen zlehka doleva či doprava. Kulkám můžete uhnout, ale zároveň je díky jejich rychlosti jde sejmout vlastní zbraní. Je to takový netradiční klon ani nevím čeho. Snad akční Moorhuhn nebo first person shooter se sidescrollem. Veskrze je to taková hra, na které se tvůrcům mohlo pokazit hodně hodně věcí. Pohyblivost postavy, nevhodnost ovládání kurzoru D-PADem, téma - cokoliv se mohlo podělat a znamenalo by to pro hru strašný osud. Nedala by se hrát. Člověk by až řekl, že takový typ hry by neměl na SNESce vůbec, co dělat. Ale ono to všechno vyšlo, jako zázrakem do sebe všechno zapadá. A vznikl tak klenot, který není radno jen tak přejít. O tom všem svědčí i jeho cena, která se na ebayi pohybuje kolem 100 eur.  Pokud hra ze Super Nintenda stojí takové peníze, tak to o ní většinou indikuje něco velmi dobrého, co se vyrovná stovce recenzí.

 









Pro mě je u takové hry kruciální, že umožnuje nekonečné množství continue, jinak nejsem nic takového schopen dohrát. Hra má totiž šest fází, které se ještě dělí na kratší epizody. Po každé dohrané fázi se hra uloží. První z nich je neměnná a hráč ji musí dorazit, aby se dostal k dalším. Pak už si může vybrat jakoukoliv ze čtyř. Jakmile se podaří uhrát i tyto 4, zbývá jen poslední. Posledním bossem sice není mimozemšťan. Komu by ale vadilo sejmout samuraje obklopeného mechanickými stroji a kovbojskými verzemi formelínů.

První boss před smrtí.

A po smrti.
No co k tomu říct, dohrál jsem již třikrát a rozhodně to není konečné číslo. Jestli budete mít možnost někdy si zahrát, určitě neváhejte.
Volba lokace po dohraní prvního levelu.

Žádné komentáře:

Okomentovat